Haber

İzmir Metrosu’nda yolcu güvenliği birinci öncelik

İzmir Metrosu’nda yolcu güvenliği birinci öncelik

İzmir Büyükşehir Belediyesi iştiraki İzmir Metro A.Ş. İdare, tren ve hat bakım onarım faaliyetlerinin disiplinli ve kesintisiz bir şekilde devam ettiğini duyurdu. İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Ertan Sayılkan, “Yolcularımızın güvenliği ve konforu birinci önceliğimizdir.” Hatta 16 Kasım Perşembe günü vagonun raydan çıkması sonucu meydana gelen kazanın nedeninin, teknik incelemenin ardından kamuoyuyla paylaşılacağı belirtildi.

İzmir Metro A.Ş. İzmir Metrosu Evka-3 tarafında çalışan trenin son vagonunun Sanayi İstasyonu girişinde raydan çıkıp peron duvarına çarpması sonucu meydana gelen maddi hasarlı kazanın ardından teknik inceleme başlattıklarını belirtti. Genel Müdür Ertan Sayılkan, “Vagon atölyeye çekilerek lifte alındı. Hem vagonun hem de rayların incelenmesi sonrasında kazanın nedenini anlayabileceğiz; Bunu da kamuoyuyla paylaşacağız” dedi.
Özellikle sosyal medyada toplumu alarma ve dehşete sürükleyecek yanlış yorumlamaların yapıldığına dikkat çeken Sayılkan, “İzmir Metrosu 20 yılı aşkın süredir şehrimize hizmet veren son derece disiplinli bir kuruluş. Hem trenlerimizde hem de hatlarımızda mekanik bakım ve onarım faaliyetleri düzenli olarak gerçekleştirilmektedir. Yolcularımızın güvenliği ve konforu bizim önceliğimizdir” dedi.
İzmir Metro A.Ş. Vagon ve hattın bakım ve onarım faaliyetlerine ilişkin idareden şu bilgi paylaşıldı:

Düzenli kontroller ve testler yapılıyor
Trenlerin bakım çalışmaları kilometre ve zaman bazında yapılmakta, uygulanmakta, takip edilmekte ve sonuçları analiz edilerek geleceğe yönelik projeksiyonlar hazırlanmaktadır. Kritik bileşenlerin muayenesi ve sorunlu parçaların değiştirilmesi gerçekleştirilir. Yıllık bakım kapsamında tüm filo için kapı, yolcu-sürücü kabini klima bakımı, iç muayeneleri, gürültü-ışık-sıcaklık ölçümleri, boji ağır bakımı, her 100 bin km’de tekerlek döndürme gibi mekanik bakım faaliyetleri gerçekleştirilmektedir. .
Elektrik-Elektronik Bakım Departmanında araçların elektrik motorlarının, takometre, ADK, ATP, TKİS sistemlerinin bakımları ile tüm araçların akü muayenesi, hızlanma kolu kontrol bakımları yapılmaktadır. Arızalar giderilir ve takip edilir. Periyodik Bakım Departmanında 1, 2 ve 3 numaralı periyodik bakımlar ve her bakımdan sonra testler yapılmaktadır. Periyodik bakım kilometreye dayalıdır. Üç farklı araç tipine göre her 6 bin, 9 bin ve 12 bin km’de 1 numaralı periyodik bakım; 2 No’lu periyodik bakım her 100 bin km’de bir, 3 No’lu periyodik bakım ise 5 yılda bir yapılmaktadır. Ayrıca operasyon sonrası atölyeye alınan tüm araçların temizliği ve genel muayeneleri her gün sistematik olarak yapılmaktadır.

Rayların 35 farklı bakım süreci var
Trenlerin çalıştığı rayların uzunluğu yaklaşık 40 km’dir. Hat üzerindeki ekipmanların, rayların ve 3. rayların mekanik bakım ve onarım çalışmaları da düzenli olarak yapılmaktadır. Haftalık, aylık, 6 aylık, yıllık ve 2 yıllık periyotlarda yapılan 35 farklı bakım türü daha bulunmaktadır. Bu bakımlarla hattın ideal geometrisi korunarak ray-tekerlek ilişkisi korunur. Günlük hat denetimleri kapsamında hattın durumuyla ilgili tespit edilen ve güzelleştirilmesi gereken sorunlara anında müdahale ediliyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu